Dobre gospodarske vijesti stižu iz vrha Hrvatske narodne banke. Prema najnovijim projekcijama rast BDP-a u 2025. godini je 3%, dok bi u idućoj mogao biti 2,8%, otkrio je guverner Boris Vujčić.
“Očekujemo isto tako da će se u Hrvatskoj stopa inflacije nastaviti smanjivati s 3,7% koliko ocjenjujemo za ovu godinu na 3,1% u 2026. godini i na 2,3% u 2027. godini.”
Osvrnuo se i na očekivanja kada je u pitanju rast plaća:
“U zadnje dvije godine – u 2023. i 2024. godini nominalni rast plaća bio je 15%, ove godine očekujemo ga i dalje visoko na gotovo 10%. Očekujemo da će se to u 2026. smanjiti na 6%, a u 2027. godini na 4,5% što bi trebalo doprinijeti smanjivanju inflacijskih pritisaka prvenstveno u sektoru usluga gdje je stopa inflacije bila kontinuirano visoka i nije se smanjivala.”
Kada se u obzir uzmu svi ovi brojevi, hoće li građani u 2026. godini živjeti bolje?
“Da, mogu očekivati da će živjeti bolje jer očekujemo nastavak rasta realnih plaća koje su rasle i ove godine budući da je rast nominalnih plaća, dohodaka bio viši od stope inflacije, a to očekujemo i iduće godine. Očekujemo i dalje kreiranje novih mjesta na tržištu rada te ostanak stope nezaposlenosti na povijesno niskim razinama.”
Komentirao je i turističke brojeve u 2025. godini. Ističe da su prihodi nešto viši u odnosu na prošlu godinu – 15,1 milijardi eura u odnosu na 15 milijardi te se već neko vrijeme događa pad realne potrošnje turista. Upozorio je da je sektor usluga imao najveći doprinos rastu inflacije u Hrvatskoj.
“One su dovele do toga da je realni pad potrošnje inozemnih turista već dugo vremena izražen. Ove godine imamo situaciju gdje smo imali vrlo dobru predsezonu i posezonu s rastom noćenja, no u glavnom dijelu sezone imali smo pad noćenja i praktički imamo stagnaciju prihoda u turizmu što znači da udio prihoda iz turizma u BDP-u pada i očekujemo u projekcijskom horizontu da će nastaviti padati. Ako on pada kao udio u BDP-u znači da više ne možemo očekivati taj doprinos turizma koji smo imali 2021., 2022. i 2023. godine.”
Zaključno je rekao:
“Turistički sektor mora biti oprezan u ovoj situaciji što radi s cijenama zato što smo vidjeli da imaju naviši rast cijena od svih konkurentskih zemalja i to znatno viši od konkurencije što naravno dovodi do gubitka konkurentnosti. Kada počnete gubiti goste, obično ih je teško brzo vratiti.”













