Stigao je i takozvani Crni petak kojem se brojni građani vesele zbog popusta koje im tada trgovci nude. Cijela priča oko Crnog petka inicijalno je nastala u SAD-u, a označava dan nakon američkog Dana zahvalnosti, koji se slavi četvrti četvrtak u studenom. Kako bi obilježili taj dan, trgovci su dan nakon nudili popuste.
Vrijeme kada milijuni pokušavaju uštedjeti u svojoj blagdanskoj kupnji, danas je postao kulturni fenomen. Zadnjih godina taj se dan pretvorio u ‘crni tjedan‘ ili čak ‘crni mjesec‘, pa se tako u tom periodu, kao i u prosincu očekuje rekordna potrošnja. Prema podacima Hrvatske gospodarske komore promet će doseći 137 milijuna eura, dok će se popusti najčešće kretati od 20 do 50 posto. No, jesu li ti popusti stvarno isplativi, te varaju li nas reklame, u Intervjuu Media servisa pojasnili su stručnjak za digitalni marketing David Peranić i stručnjak za psihologiju marketinga Roberto Levak.
“Kada su reklamne kampanje u pitanju najčešće je snižena cijena, ali onda su ograničene količine, što s poslovne strane razumijemo. No, nekada nema ograničene količine, ali trgovci koriste ‘scarcity/urgency‘ da bi potaknuli ljude da se pokrenu i brže donesu odluku.”
…pojasnio je Peranić.
A što kupca potiče da potroši više, rekao je Levak.
“Pokazalo se da promo kodovi, pogotovo kod skupljih artikala u asortimanu služe kao lijek za bol prilikom plaćanja. S promo kodovima značajno se bolji rezultati postižu prilikom kupnje skupljih artikala. To je jedna od taktika koja se u tome koristi. Ovo što smo spominjali 2+1 gratis, snižene cijene, hitnoća, oskudica, to su uglavnom uobičajene metode i taktike.”
A za ovo vrijeme velike potrošnje, mnogi su se građani odlučili za sve popularniju i, za mnoge, jednostavniju opciju – online kupovinu, čime rastu i pokušaji prijevara i znatno većeg broja lažnih internetskih oglasa. Kako bi se izbjegli rizici od zlouporabe osobnih i kartičnih podataka, Hrvatska udruga banaka poručila je građanima da kupuju iz pouzdanih izvora, provjeravaju web adresu, da ne šalju novce, niti podatke o kartici nepoznatima, te prije plaćanja razmisle dvaput.