Građani podijeljeni oko popusta na Crni petak, HUZP, HUB i policija pozivaju...

Građani podijeljeni oko popusta na Crni petak, HUZP, HUB i policija pozivaju na oprez zbog online prijevara

Podijeli

Crni je petak – najveći praznik popusta. Mnogi građani uputili su u trgovine kako bi kupili neki proizvod na kojem bi mogli uštedjeti, a mnogi ipak smatraju da ti popusti nisu dostatni i ostavit će novčanik u džepu. Kada je u pitanju online kupovina, treba biti na oprezu, vrebaju brojne prijevare na što su upozorile banke, policija i udruge za zaštitu potrošača.Iako su neki trgovci najavili i do 70 posto popusta, ali oni se uglavnom kreću od 25 do 30 posto. Svake godine Državni inspektorat i Hrvatska udruga za zaštitu potrošača za te dane imaju pune ruke posla. Telefoni zvone, a najčešća nepravilnost koju kupci prijavljuju jest da je cijena na sniženju veća nego što je bila prije sniženja, iako to zakonski tako ne bi smjelo biti. Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević za Media servis:

‘‘Svatko tko nađe takvu prijevaru ili se osjeti prevarenim neka prijavi ili nama ili udrugama za zaštitu potrošača ili Državnom inspektoratu. U Njemačkoj od sto potrošača reagira 96, a u Hrvatskoj od sto reagira četiri. Moramo biti malo aktivniji onda će i trgovci imati više straha od nas potrošača‘‘.

Velika je popularnost online kupovine, slijedi i Cyber Monday. Opreza pri takvoj kupovini nikad dosta. Na sve učestalije pokušaje zloupotrebe osobnih i kartičnih podataka upozorila je policija, a Hrvatska udruga banaka pripremila je i savjetnik za sigurnu online kupovinu.

‘‘Kupujte od pouzdanih izvora, provjeravajte kako su ocijenjeni prodavatelji, provjerite je li prijenos podataka prikladno zaštićen, provjerite web adresu, provjerite trajna plaćanja, ne šaljite novac ne poznatima, ne šaljite podatke o kartici putem elektroničke pošte ili drugim komunikacijskim servisima, provjerite sigurnost plaćanja na internetskoj stranici, sačuvajte sve dokumente vezane za vaše online kupovine i prije plaćanja razmislite dvaput‘‘.

A kao svojevrstan pandan Crnom petku aktivistička grupa Zelene akcije obilježila je petak bez kupovine pod geslom ‘‘Razmjeni, ne kupuj‘‘. Više o akciji za Media servis je rekla voditeljica kampanje Ana-Marija Mileusnić.

‘‘Ideja da se građani i građani educiraju i informiraju o štetnostima takvog modela, ali i da istovremeno pružimo i alternativu i upravo zato organiziramo Dane održive mode koji su zapravo pandan toj mahnitoj potrošnji‘‘.

Provjerili smo hoće li građani posegnuti u novčanik zbog neke dobre ponude ili će ga ostaviti u džepu.

‘‘Više su sezonska sniženja najbolja, za Black Friday bude možda 20, 30 posto i dalje bude skupo i ne isplati se baš‘‘.

‘‘Ja sam jedva čekala ovaj Black Friday, ući ću u koji dućan s odjećom ako mi se što svidi jer znam da su sad jako dobra sniženja‘‘.

‘‘Ne planiram ništa potrošiti jer nemam novaca i zato što su popusti nekad bili 70,80 posto, a sad su 20 i 30‘‘.

​‘‘Mislim da su jako veliki popusti i vidim neke stvari koje se mogu kupiti za 10,12 eura što je dobra cijena‘‘.

A na oprezu treba biti još neko vrijeme jer se Crni petak pretvorio u Crni tjedan, a gdjegod i u Crni mjesec.

  • Maximus
Podijeli