Razgovor s Anamarijom Kalavarić o uspješnom financijskom upravljanju

Razgovor s Anamarijom Kalavarić o uspješnom financijskom upravljanju

Podijeli
Foto: Privatna arhiva/Intervju: Ivana Radiković

Anamarija Kalavarić-rođena Koprivničanka, polako, ali sigurnim korakom ostvaruje svoje snove u području ekonomije te se kao i svi mi nosi sa svakodnevnim situacijama poput raspodjele novca, kritikama društva te ono što je najbitnije „ raspodjelom vremena“ posvećenosti određenom projektu. Kao mlada žena od 28.godina, Anamarija se svakodnevno susreće s preprekama, ali snažan karakter joj širom otvara vrata svijeta pa se nedavno počela i baviti sa sportskim menadžmentom uz financijski dio koji joj je najveća strast.
Kada se dogodio onaj ključni korak u kojem si odlučila da se vidiš u sferi ekonomskih znanosti? To jest u području menadžmenta i financija?
Mogla bi reći kako je ključni trenutak bio svakako kad sam uz stalni radni odnos na nagovor profesorice upisala drugi diplomski studij na Sveučilištu Sjever u Varaždinu.
Nakon završenih dvije godine drugog diplomskog studija otvorile su mi se neke druge poslovne opcije i mogućnosti, tako da sam odlučila svoju dosadašnju karijeru koju sam gradila u računovodstvenim uredima i tako stjecala godinama nova znanja i vještine nastaviti na nekoj vodećoj poziciji u području financija.

Koje su točke bitne kod uspješnog financijskog upravljanja?
Financijsko upravljanje i proračun su srž svakog uspješnog poslovanja, a njihovo razumijevanje i efikasna implementacija ključni su za stabilnost i rast tvrtke.
Kao glavne točke uspješnog financijskog upravljanja izdvojila bih: analizu financijskih izvještaja, upravljanje novčanim tokovima, upravljanje troškovima te planiranje i prognoze za buduća razdoblja.

Radiš na području financija, smatraš li da su ljudi premalo informirani o konačnoj dobiti te se stvaraju gubici?

Svakako dobar direktor koji vodi svoje poslovanje trebao bi poslovati voljom dobrog gospodarstvenika odnosno imati dobru potporu menadžera financija kako bi u svakom trenutku znao u kakvoj je fazi njegovo poslovanje.
Dobit/gubitak ovisi o branši kojom se poduzeće bavi, a rizik poslovanja postoji uvijek pa čak i kad su financijski pokazatelji odlični.

Kad si završila fakultet i počela raditi te se osamostalila, koje su bile neke prepreke s kojima si se susretala?

Počela sam raditi nakon završenog preddiplomskog studija u Čakovcu, upisala diplomski i zaposlila se. Kao mlada djevojka bez radnog iskustva kao i na svakom početku bilo je teško. Danas je teško raditi u zdravoj firmi, tako da svako radno mjesto na kojem sam radila donijelo je posebno radno i životno iskustvo. Rad na odgovornoj i ozbiljnoj voditeljskoj poziciji nosi sa sobom velike odgovornosti, a jedna od najvećih ne bi se usudila reći prepreka već predrasuda jesu godine. Danas je jako malo mladih ljudi do 30 godina dobilo priliku ostvariti se na nekoj od voditeljskih pozicija.

Smatraš li da rast inflacije uzrokuje sporiji napredak mladih?

Pa svakako da. Većim dijelom su još uvijek aktualne cijene nekretnina koje su u porastu, a mladi kako teže osamostaljenju teško ostvaruju ciljeve o kupnji prve nekretnine. Osim toga tu je i opće poskupljenje s kojim se susrećemo svi. Međutim, očekuje se da će se ove godine gospodarska aktivnost u EU-u ponovno postupno ubrzati, pa je moguće očekivati neke pomake koji bi pomogli mladima.

Kako si se kroz vrijeme naučila nositi s različitim karakterima i postoji li taktika po kojoj možemo lakše procijeniti nečije namjere?

Kroz promjene radnih mjesta upoznala sam izrazito puno različitih kolega s različitim osobnostima. Zaključila sam da sve one loše stvari koje su se dogodile ostavim iza sebe i gledam naprijed.
U svakom poslu postoje dobri i loši dani, a kolege na poslu bi trebale biti podrška svojem odjelu svih 8 radnih sati u danu. Naravno u praksi svaka organizacija izgleda drugačije i u svakoj takvoj organizaciji postoje one više i manje toksične situacije koje za svoje osobno zdravlje treba izbjegavati, pogotovo konfliktne situacije.
Danas se sve više organizacija okrenulo timskom radu i radu gdje je svaki od kolega podrška drugom u poslu kako bi pridonijeli na kraju i dobrim poslovnim rezultatima. Loše namjere kolega postoje u organizacijama kada i oni sami nisu sretni i/ili sigurni na poslu koji rade, tako da ne kaže se bez razloga „sto ljudi sto čudi“.
No, naglasila bi svakako da sam tijekom svojeg radnog odnosa stekla i doživotna prijateljstva, tako da posao ponekad spaja ljude

Iskreno koja bi bila tvoja definicija o odnosu šef-radnik?
Odnos šef i radnik ovisi od organizacije i posla do odgovornosti koje radnik ima. Svakako bi mogla reći da bez obzira na sve postoji obostrano poštovanje i kolegijalnost jer na kraju i direktor poduzeća je samo čovjek, a u organizaciji treba postojati jedan cilj, a to je održivost poslovanja i produktivnost.

Najbolji savjet koji si ikad dobila o uspjehu?
Uspjeh je posljedica dobre prosudbe. Dobra je prosudba posljedica iskustva, a iskustvo je često posljedica loše prosudbe. Jedna od najvažnijih odluka za dugoročnu sreću jest odlučiti iskoristiti što god vam život pruža u određenom trenutku.
I spomenula bi samo rečenicu koju mi prijateljica često spominje i kad je dobro i kad je loše: „Kako zračiš tako i privlačiš“, zato kako se predodrediš da je uspjeh i to ne samo u poslu nešto nedostižno teško ćeš doći do cilja.

  • Maximus
Podijeli