Dok oporba zbija redove i dogovara suradnju u nadi da će pronaći dobitnu kombinaciju da HDZ svrgnu s vlast, vladajuća struktura ide provjerenim putem – s dosadašnjim partnerima. Liste i programi tek će se predstaviti, a mi smo se u Intervjuu Media servisa pozabavili načinom komunikacije i neslužbenom, ali i nadolazećom službenom kampanjom uoči izbora. Gost nam je bio predstojnika Katedre za odnose s javnošću, Veleučilišta Bernays Ivan Pakozdi.Kampanja će sigurno biti zanimljiva, kaže Pakozdi i nada se da će biti sadržajna, a uvjeren je da ćemo u službenom dijelu kampanje za parlamentarne izbore imati personaliziranje politike i političara. Na pitanje vjeruje li da će HDZ voditi afirmativnu kampanju, dok su naznake da će oporba ići u negativnom smjeru, odgovorio je:
‘‘Voli bih vjerovati da će kampanja biti afirmativna, ali sudeći po onome što se u ovih par dana događa, mislim da to baš neće biti tako. Mislim da će vladajuća strana, odnosno HDZ ići u kampanju na način da će zaista pokušati u prvi plan progurati sve one projekte koje su oni uspješno odradili u svom mandatu, dok s druge strane imamo tu lijevu koaliciju predvođenu SDP-om koja će sigurno htjeti umanjiti vrijednost svih tih projekata. Zapravo oni su na neki način primorani voditi negativnu kampanju‘‘.
No ističe i da je dokazano da negativne kampanje tjeraju birače. Oporba također koristi broje afere HDZ-a, od sudskih postupaka, djelovanja EPPO-a. Lex AP-a, imenovanja Ivana Turudića na čelo DORH-a… Koliko su te teme bliske i važne za građane, nasuprot onih da rastu plaće, mirovine, gospodarstvo…
‘‘Mi ljudi volimo pojednostaviti stvari i kad govorite o EPPO-u, o izboru Turdića i o sličnim, hajmo ih nazvati aferama, ljudi to zaista stavljaju pod jednu kapu koju će nazvati afera. Ljudi će to promatrati kroz niz nekakvih afera koji se dogodio i koji će ih onda odbijati od nekakve opcije za koju bi oni eventualno dali glas. Tako da ne vidim tu nekakav preveliki izazov‘‘.
No kao izazov vidi – nedostatak kreativnosti kod političara.
‘‘Nekakav način pozitivne komunikacije koji će ljudima biti probavljiv zato što uslijed poprilično intenzivne političke komunikacije i političkog diskursa koji je posljednjih godina na vrlo niskim granama gdje u javnom prostoru imate brojne političke aktere koji estradiziraju tu svoju političku funkciju, vi zapravo imate problem progurati nekakvu poruku koja je normalna, koja je zdravorazumska‘‘.
Što se tiče sadržaja kojeg stranke objavljuju po društvenim mrežama, ukazao je na jedan problem.
‘‘Kad odete na društvene mreže HDZ-a, tamo ćete vidjeti u prvome planu u velikoj velikoj većini objava premijera Plenkovića, njegove uspjehe, veličanje uspjeha HDZ-a kroz lik Andreja Plenkovića. Kada odete na društvene mreže od SDP-a, znate koji ćete lik vidjeti? Tamo na većini objava imate Andreja Plenkovića, ali sada u ulozi glavnog krivca za cijelu situaciju koja eto po njihovom viđenju nije dobra‘‘.
Oko bloka od 10 lijevo-liberalnih opcija, Pakozdi još kaže:
‘‘Sve to skupa izgleda nekako zbrda-zdola sklepano, dogovoreno na brzinu. Osobno imam dojam kao da ih je iznenadio datum izbora. To je jedan aspekt problema komunikacijskog kojeg ja vidim da će ta koalicija stranaka sigurno imati. Imate među njima samima nekakve disonantne tonove‘‘.
Što se tiče dene strane oporbe, kaže da će oni premijeru Plenkoviću predstavljati izazov koji je i sam u nekoliko navrata skrenuo više u desno.
‘‘Mora biti takav. Ja sam siguran da je tu kalkulacija, zato što HDZ će sigurno računati da će im ove druge stranke centralno-desnog spektra i desnijeg spektra oteti glasove i HDZ će tu morati balansirati svoj diskurs prema biračima. Neće smjeti biti previše centralni, neće smjeti ići previše lijevo, a s druge strane ne smije ni previše desničariti. Na kojoj god stranu da se okrene, on će izgubiti dio glasača i zato će morati balansirati‘‘.
Što se tiče dosad poznatih kandidata za premijera, od aktualnog Andreja Plenkovića, preko Peđe Grbina, Sandre Benčić pa do Ivana Penave, smatra da svi imaju priliku unaprijediti svoj nastup.
‘‘Ja bih volio da su svi oni koje ste sada nabrojali malo konstruktivniji u svom narativu. Oni moraju naći način kako ljudima od kojih traže povjerenje i od kojih traže svoj glas probuditi nekakvu nadu i moraju im dati sadržaj. Biti protivan i pozivati da se glasuje protiv nekoga je zapravo pucanj u prazno. Ja mislim da nekakav populistički pristup u ovim izborima neće proći‘‘.