HZJZ: Više od 500.000 ljudi u Hrvatskoj boluje od dijabetesa

HZJZ: Više od 500.000 ljudi u Hrvatskoj boluje od dijabetesa

Podijeli

Pandemija koronavirusa dodatno je povećala broj oboljelih od dijabetesa jer je procjena struke da 1 od 2 osobe ne zna da ima tu opasnu bolest.. Kada govorimo o preventivnim pregledima, rezultati još više zabrinjavaju. Istraživanje pokazuje da čak 60% ispitanika nije otišlo na redovni pregled tijekom pandemije, a čak 73% ispitanika tijekom pandemije nije otišlo na godišnji sistematski pregled. Dijabetes tipa 2 percipira se kao (jako) opasna bolest, no manje od polovice ispitanika s dijagnozom te bolesti odlazi na pregled više puta godišnje što su poražavajući podaci obzirom na tu „modernu“ bolest koja je u značajnom porastu, a koju struka još naziva „tihim ubojicom“. Istraživanje je provedeno kao dio javnozdravstvene kampanje pod nazivom LikeYou 2, a cilj je prevencija i kontrola dijabetesa tipa 2. Projekt je nastao u suradnji s Novo Nordisk Hrvatska i pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva, te Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Andrija Štampar” i Hrvatske pošte, stoji u priopćenju LikeYou2 koje prenosimo u cijelosti.

“Istraživanje je provedeno kao dio javnozdravstvene kampanje pod nazivom LikeYou 2, a cilj je prevencija i kontrola dijabetesa tipa 2. Projekt je nastao u suradnji s Novo Nordisk Hrvatska i pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva, te Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Andrija Štampar” i Hrvatske pošte.

Dio letka koji su popunili liječnici obiteljske medicine, zahvaljujući Hrvatskoj pošti, osoba besplatno, bez kupovanja poštanske marke ili stajanja u redovima, šalje na poštanski pretinac: P.P. 437, 10000 Zagreb. U LikeYou2 projektu najvažniji motivatori za odlazak na kontrolni ili preventivni pregled su učenici svih zagrebačkih osnovnih i srednjih škole, a nagradu će dobiti ona škola, čiji će učenici motivirati najviše starijih da se testiraju ili obave kontrolni pregled na dijabetes tipa 2. Škola koja osvoji 50.000 kuna, taj će iznos morati iskoristiti za kvalitetniju i zdraviju prehranu učenika ili za potcanje tjelesne aktivnosti. Kampanja je započela simboličnim oslikavanjem fontana u bojama logotipa projekta LikeYou2, 15. rujna 2021.”

Podijeli