HUB: Pazite na lažne i primamljive „Black Friday“ ponude

HUB: Pazite na lažne i primamljive „Black Friday“ ponude

Podijeli
Foto: Dino Varošanec

Hrvatska udruga banaka (HUB) poziva građane na dodatan oprez prilikom online kupnje uoči popularno nazvanog „Black Friday-a“ te sve učestalijih pokušaja zloupotrebe osobnih i kartičnih podataka.U cilju sigurnog korištenja kartica i svih njihovih pogodnosti nužno je educirati i informirati se o najčešćim vrstama prijevara putem kojih kriminalci nastoje prikupiti i zlouporabiti osobne i financijske podatke, upozoravaju u HUB-u.

HUB donosi savjete za odgovorno i sigurno korištenje kartica te načine prevencije online prijevara.

1. NE NASJEDAJTE NA NEREALNE PONUDE! · Budite oprezni s ponudama poput „BLACK FRIDAY HOT SALE”, “80% OFF”, “Discount Sale”, čak i ako su u pitanju renomirani brendovi, jer one mogu biti lažne. · Uvijek provjerite web-prodajno mjesto na kojem kupujete unosom prave web-adrese u internetski preglednik. · Provjerite dostupnost korisničke službe web-prodajnog mjesta, mogućnost reklamacije, povrata i troškove dostave robe kao i suglasnosti koju dajete prilikom kupnje.

2. NE DAJTE SE UPECATI! · Ne unosite svoje osobne podatke niti podatke o kartici u ponude, nagradne igre, natječaje, poruke dostavnih službi i slično jer mogu biti oblik prijevare s ciljem prikupljanja osobnih i financijskih podataka. · Takve poruke često vode na lažne stranice koje mogu izgledati uvjerljivo i koristiti se imenima poznatih stranica na kojima inače kupujete. · Provjerite e-mail adresu s koje ste dobili poruku, sastoji li se ona od nepovezanog skupa znakova ili sadrži naziv prodajnog mjesta, a na originalnim stranicama dostavne službe informirajte se o uvjetima plaćanja poštarine.

3. OPREZNO NA STRANICAMA ZA OGLAŠAVANJE · Prodajete li robu ili uslugu putem web-oglasnika, nikada ne šaljite kupcu sigurnosne podatke sa svoje kartice (broj kartice, valjanost, CVV/CVC, mToken kod). Dovoljno je da mu pošaljete svoj IBAN. · Nemojte autorizirati uplatnu transakciju putem 3D Secure programa niti otvarati poveznice u kojima Vas traže da unesete podatke o platnoj kartici i iznose njezinih limita. · Pažljivo pročitajte sigurnosne smjernice koje se nalaze na internetskoj stranici prije objave samoga oglasa za svoje usluge ili proizvode.

4. OBNOVA KORISNIČKIH PODATAKA · Ne odgovarajte na e-mail poruke lažnih prodajnih mjesta, javnih poduzeća, državnih i financijskih institucija ili dostavnih službi na kojima traže odavanje Vaših osobnih i financijskih podataka radi tzv. obnove Vašeg korisničkog računa. · Svoje korisničke račune uvijek obnavljajte na stranicama na kojima ste inače prijavljeni, odnosno na stvarnoj web-adresi prodajnog mjesta, unosom svojeg korisničkog imena i lozinke, a nikada putem zaprimljenog linka.

5. NE ŠALJITE SVOJE PODATKE! · Ne šaljite putem društvenih mreža, SMS poruka ili e-mailova podatke o svojoj kartici niti njezinu presliku.

6. SPREMANJE PODATAKA O KARTICI · Prilikom unosa broja kartice, primjerice za plaćanja unutar raznih aplikacija, igrica, pretplata i slično, provjerite uvjete uporabe i jesu li podatci o kartici automatski spremljeni za buduće kupnje, a osobito ako uređaj dajete na uporabu djeci. · Budite svjesni da u slučaju da dijete ili treća osoba obavi kupnju karticom koju ste pohranili za plaćanja unutar aplikacija, kao korisnik kartice odgovorni ste za takve transakcije.

7. REDOVITO PROVJERAVAJTE TROŠKOVE! · Redovito pregledavajte svoje troškove i koristite ostale mogućnosti upravljanja potrošnjom putem usluga i aplikacija izdavatelja Vaše kartice te, ako uočite bilo kakav sumnjivi ili nepoznati trošak, to mu ODMAH javite.

Podijeli