Hrvati sve više piju pivo, najčeće jeftinije lagere i to kod kuće

Hrvati sve više piju pivo, najčeće jeftinije lagere i to kod kuće

Podijeli

Hrvati vole pivo, a to najbolje opisuje brojka od 84,5 posto hrvatskih građana koji ističu da konzumiraju ovo piće, pokazalo je istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal, uz dodatak da se pivo najviše pije kod kuće i to jeftiniji lageri.Istraživanje su tijekom svibnja 2020. godine proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

84,5 posto hrvatskih građana ističu da konzumira ovo piće, a u usporedbi s istovjetnim istraživanjem koje je provedeno prije dvije godine, uoči Svjetskog prvenstva u nogometu u Rusiji, riječ je o blagom padu broja konzumenata od 2,8 posto.

Ipak, značajno je porastao broj onih koji svakodnevno piju pivo. I dok je u 2018. godini svakodnevnih konzumenata bilo 5,1 posto, danas ih je ukupno 8,8 posto. Pivo se najviše konzumira nekoliko puta tjedno, što je učestalost konzumacije kod 36,2 posto ispitanika te je njihov broj porastao za 6,3 posto u usporedbi s prethodnim istraživanjem.

Rast bilježi i sljedeća razina učestalosti jer da pivo piju jednom tjedno navodi 18,8 posto ispitanika, dok je takvih prije dvije godine bilo svega 12 posto. Nekoliko puta mjesečno ovo piće konzumira 24,3 posto anketiranih građana (ranije 23,2 posto), jednom mjesečno je učestalost konzumacije za 7 posto ispitanika u oba istraživanja, dok nekoliko puta godišnje pivo pije 4,8 posto konzumenata, značajno manje od 17,3 posto koliko ih je bilo 2018. godine. Rjeđe od nekoliko puta godišnje pivo konzumira svega 0,1 posto ispitanih (5,5 posto u 2018.).

Najveći broj ispitanih građana pivo konzumira kod kuće (vlastite ili kod prijatelja, rođaka i sl.), što ističe njih 56,2 posto. To je za 5,3 posto više negoli prije dvije godine, dok je nasuprot tome broj onih koji pivo konzumiraju izvan kuće (kafić, pivnica, restoran) u padu za 5,4 posto te ih je sada 28,1 posto. Udio onih koji pivo konzumiraju podjednako i doma i vani nije se mijenjao te iznosi 15,6 posto.

Zanimljivo je usporediti i lojalnost potrošača prema pivima velikih industrijskih proizvođača i sve popularnijih malih zanatskih craft pivovara.

Industrijsko pivo bilježi bolji trend jer je udio onih koji navode da više piju pivo velikih industrijskih pivovara porastao sa 70,8 posto u 2018. na 76,2 postou 2020. godini, dok je udio onih koji kažu da više piju pivo craft pivovara istodobno porastao s 8,9 posto na 9,4 posto.

No, premda nije riječ o velikom udjelu craft piva, on je i dalje značajan te pokazuje veliku dozu stabilnosti kroz godine. Tome u prilog govori i podatak da je sve manje onih neodlučnih koji navode kako obje varijante piva piju podjednako – njihov je broj smanjen s 20,3 posto na 14,4 posto.

Iako poznajemo samo dvije vrste piva – lager i ale, na izbor su stavljene još neke varijante koje su također uglavnom lageri, eventualno neko tamno pivo može pripadati u ale podvrstu.

U takvoj klasifikaciji u sklopu ankete potrošači su upitani koju vrstu piva najčešće piju. Lager ili pilsner sasvim je očekivano daleko najpopularnija vrsta piva sa 76,9 posto udjela, a slijede lageri s voćnim okusom sa 7,9 posto. Ale je treći sa 6,5 postovjernih potrošača, a slijede pšenično pivo s 3,9 posto, tamno s 2,8 posto i bezalkoholno s 2 posto udjela.

  • Maximus
Podijeli