Staničić o “srpanjskoj rupi”: U nekim destinacijama je zaista manje gostiju

Staničić o “srpanjskoj rupi”: U nekim destinacijama je zaista manje gostiju

Podijeli
O aktualnoj turističkoj sezoni, potrošnji, upravo završenoj Ultri, ali i tzv. srpanjskoj rupi razgovarali smo s direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem.

1. U jeku smo turističke sezone – kakvi su najnoviji podaci?

“Najnoviji podaci govore da smo kumulativno, od početka godine, tri posto u plusu što se tiče dolazaka i nešto malo više u odnosu na lani što se tiče noćenja, približno jedan posto više. Činjenica jest da u sprnju imamo malo manje gostiju u nekim destinacijama, ali tek je polovica srpnja iza nas. U drugoj polovici te će se brojke dizati i ja očekujem da ćemo kolovoz dočekati s pozitivnim brojkama što se tiče kumulativnih pokazatelja u prvih sedam mjeseci.”

2. Struka tvrdi da ove sezone imamo manje gostiju, ali da je zarada veća – znači li to da nam dolaze gosti koji traže veću kvalitetu i da više troše?

“Činjenica jest da prema podacima Hrvatske narodne banke koji su objavljeni za prvo tromjesečje prihod je veći za 25 milijuna eura, činjenica jest i da je predsezona bila iznimno dobra, imali smo porast i dolazaka i noćenja. Sve je to rezultiralo većim prihodima. Upravo je to jedan od naših ciljeva – osim što produžavamo turističku sezonu, da povećavamo potrošnju. Učinkovitim markentiškim kampanjama i promocijom koju radimo na ključnim tržištima u tome i uspjevamo.”

3. Kako komentirate tzv. srpanjsku rupu – jedni tvrde da je ima, druge da ne postoji – kakva je zapravo situacija?

“U nekim destinacijama je zaista nešto malo manje gostiju, u drugim destinacijama kao što su Split i Rijeka bilježe čak i dvoznamenkasti rast. Srpanj nije drugačiji i neuobičajniji u odnosu na niz proteklih godina. Volim promatrati turistički promet u kontekstu dužeg razdoblja pa pričekamo da srpanj prođe u cijelosti i da naravno prođe cijela turistička godina pa ćemo moći dati jednu kvalitetniju i točniju ocjenu cijele turističke godine.”

4. Završila je Ultra, najpoznatiji glazbeni festival u Europi? Upravo je Udruga HRF radila Akademiju na temu: Utjecaj glazbenih festivala na hrvatski turizma – koji je rezime nakon ovogodišnje Ultre?

“Ovogodišnja Ultra što se tiče posječenosti i same potrošnje bila je na puno većoj razini nego prošle godine. Bilo je više posjetitelja te je ostvareno više prihoda. Ultra je jedna sjajna manifestacija koja doprinosti turističkom prometu i vidljivosti Splita, ali i Hrvatske kao turističke destinacije. Treba istaknuti činjenicu da se mnogi gosti nakon Ultre vraćaju na odmor, ne samo zbog zabave.”

5. Pred nama su još brojni festivali, manifestacije i događaji – Umag je jedan od njih, Dubrovačke ljetne igre ili brojna događanja u Gradu Zagrebu – što biste vi izdvojili, ali i preporučili našim slušateljima da svakako posjete ovoga ljeta?

“Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Maraton lađa, Sinjska alka, Rapska fijera. Netko više voli aktivni odmor i sportske manifestacije, u tijeku ATP u Umagu koji osim samog tenisa nosi čitav niz događanja. Tu su i Špancirfest u Varađdinu, Renesansni festival u Koprivnici, Tuna fever u Rogoznici… Upravo je to cilj da se Hrvatska razvija kao jedna destinacija koja je zaista puna života i gdje svatko može pronaći ponešto za sebe.”

Podijeli