Prodaja novih automobila u travnju pala 87,5 posto u usporedbi s istim...

Prodaja novih automobila u travnju pala 87,5 posto u usporedbi s istim razdobljem lani

Podijeli
Foto: Dino Varošanec

Prema podacima agencije Promocija Plus, od 1. do 22. travnja 2020. u Hrvatskoj je registrirano samo 893 automobila i lakih gospodarskih vozila. Za usporedbu, u istom razdoblju prošle godine bilo ih je 7136, osam puta više, odnosno pad je čak 87,5 posto, stoji u priopćenju prometnog stručnjaka Željka Marušića.

“Volkswagen ostvario rekordni tržišni udio od 21,4 posto, druga Škoda sa 14,2 posto.

Čak 41,8 posto registriranih novih vozila u travnju otpada na brendove koncerna Volkswagen (VW, Škoda, Seat i Audi).

Od početka godine, u usporedbi s istim razdobljem 2019. pad je 40,2 posto

Sljedeća tri mjeseca očekuje se pad od 85 do 90 posto, u cjelokupnom razdoblju do kraja godine oko 80 posto.

Glavni razlog velikog pada je potpuno gašenje dvaju najvažnijih izvora ‘prodaje’ novih vozila – ‘buy-back’ za rent-a-car tvrtke te izravni i neizravni reeksport, na koje je proteklih godina otpadalo dvije trećine ukupno ‘prodani’ novih vozila (oko 40.000 godišnje.

2020. godinu ćemo završiti s ukupno oko 25.000 registriranih novih automobila, u usporedbi s 62.938 u 2019. (pad oko 60 posto).

Druga je bitna značajka stanja na automobilskom tržištu, u velikoj krizi izazvanoj pandemijom Covid-19, dodatno raslojavanje tržišta na brendove koncerna Volkswagen (VW, Škoda, Seat, Audi), na koje u travnju 2020. otpada čak 41,8 posto registriranih novih vozila, i ostale. Iz svih ostalih 36 automobilskih brendova bilo ih je ukupno tek 58,2 posto. Samo na Volkswagen (21,4 posto) i Škodu (14,2 posto) otpada više od trećine (35,6 posto).”

Podijeli