Ministar Cappelli: Gosti glazbenih festivala dosta troše i duže borave u Hrvatskoj

Ministar Cappelli: Gosti glazbenih festivala dosta troše i duže borave u Hrvatskoj

Podijeli

Kakva nam je bila predsezona, koliki rast je realno očekivati u špici sezone, gdje stojimo sa zdravstvenim turizmom i koliko su nam važni glazbeni festivali, neke su od tema intervjua tjedna Media servisa s ministrom turizma Garijem Cappellijem.

Unatoč lošim vremenskim prilikama, u svibnju je zabilježen lagani plus u dolascima, tvrdi ministar Cappelli.
‘‘Noćenja nešto malo manje, par posto, ali smo u nekakvoj pozitivi, bez obzira na kampove zbog vremena. Lipanj bilježi 9 posto više dolazaka u odnosu na lani, noćenja su u razini prošle godine, s tim da glavni dio praznika 6. mjeseca tek dolazi‘‘.

A je li realno očekivati da ova turistička godina bude bolja od prošle?

‘‘Lagano bolja će bit! Mi računamo blagi rast od 1 do 3 posto, i u prihodima i u fizičkim pokazateljima. Naravno, nije to onaj kontinuiteta na koji smo navikli pa onda tu nastane malo panike.‘‘

Navike turista i način bookinga se mijenjaju, ističe.

‘‘Mi smo bili navikli prije da netko 6 mjeseci prije plati akontaciju i to je to. Međutim, tu su nove platforme, airbnb, booking… tu je i navika gledanja na telefon – je li vrijeme dobro ili loše. Vidljivo je i da ljudi putuju više puta po manje dana‘‘.

​Capelli i dalje čvrsto stoji pri tome da cijene ne treba snižavati, već podizati kvalitetu.

‘‘Mislim da nisam pogriješio kad to govorim, i to je dokaz da mi nemamo manjak gostiju i da sa cijenama nećemo ništa postići. I jedna Turska, kao primjer, imala je prije 2 godine prosjek cijena u hotelima oko 105 eura, danas je to 70 eura. To je ispod minimuma održivosti troškova u hotelu s 4, 5 zvijezdica‘‘.

Hrvatska je od prošle subote, nakon gotovo 30 godina, sa SAD-om povezana direktnom zračnom linijom. Aviolinije krucijalne su za povećanje broja gostiju, posebice s dalekih tržišta, a Capelli ističe – ove godine uvedeno je 80 novih zračnih linija. Kaže, ranije se o tome malo brige vodilo.

‘Već ovih dana bilježimo pluseve na svim zračnim lukama, dakle to je odgovor da smo uspjeli i da korak po korak postajemo aviodestinacija‘‘.

Ipak, još uvijek nam dolazi 65 do 70 posto autogostiju, dodaje. A što je sa zdravstvenim turizmom? Cappelli tvrdi – Hrvatska ima ogroman potencijal koji je iskorišten vrlo malo.

‘‘Mi smo zadnjih godinu dana promijenili 80 posto bitnih zakona, da vidimo koliko je važan zdravstveni turizam. Ostvarujemo tu pola milijarde do milijardu, što je vrlo malo prometa za ono što se može očekivati. Novi zakon će omogućiti dodatne investicije u turizmu, konkretno zdravstvenom, i očekujemo novih investicija u prvoj fazi od 300 milijuna eura‘‘.

Otvorena je sezona glazbenih festivala, po kojima je Hrvatska prepoznatljiva već niz godina. Ultra Europe Split svoje je premijerno izdanje imala 2013. godine, a tu su i festivali u Umagu, Tisnom, Zagrebu, Hvaru. Koliki je zapravo njihov značaj?

‘Neke destinacije su prepoznatljive upravo po tome. Ja ću vam reći jedan primjer – sjedili smo u redu glavnog čovjeka Emiratesa u Dubaiju, i pitao me čojvek što se to u Splitu događa jer vidi da mu avion ide gore-dole, Dubai-Zagreb.‘‘ otkrio nam je Cappelli, najavljujući tako panel raspravu o utjecaju glazbenih festivala na turizam, koja će se održati u okviru 1. HRF Akademije, u organizaciji Udruge Hrvatski radijski forum.

Na njoj će, među ostalima, sudjelovati i predstavnici Ultre Europe Split, Sea Stara u Umagu te Sonus Festivala Zrće. A da su gosti koje takva događanja privlače itekako zahvalni, potvrdio nam je i sam ministar:

‘‘Oni su sigurno gosti koji dosta troše. Većina nam dolazi avioprijevozom, oni kada dolaze ne ostaju samo dan-dva na tom festivalu. Imamo podatak da ovi koji dolaze na Ultru, nakon toga idu obavezno Hvar, Brač, i prema Rijeci gore čak‘‘.

Podijeli