Melita Mrazović predstavlja svoje carstvo elegantnih haljina za suvremene žene u svom...

Melita Mrazović predstavlja svoje carstvo elegantnih haljina za suvremene žene u svom butiku Femel

Podijeli
Intervju/Foto: Ivana Radiković

Razgovarala sam s gđom Melitom Mrazović, vlasnicom butika Femel u Ulici kralja Tomislava 18 u Čakovcu. U butiku Femel možete naći elegantne haljine za suvremenu ženu. Ja sam isprobala crvenu haljinu i ružičastu na vječne točkice i na posljetku ostala oduševljena. S gospođom Melitom Mrazović sam popričala o stylu, idejama o izradi haljina te o nadolazećim hitovima za ovu sezonu.

Za početak nam otkrijte vaš najdraži citat?

Moji najdraži citati su zapravo originalno na engleskom jeziku, no ako bi ih morala prevesti na hrvatski onda bi zvučali ovako nekako:
Svaki novi dan je nova prilika za novi početak…
Budite zahvalni na svakom novom danu jer imate priliku promijeniti stvari i postati najbolja moguća verzija sebe…
Radite ono što vas veseli i nemojte gubiti previše vremena objašnjavajući drugima zašto radite to što radite – svima ionako ne možete nikada udovoljiti, niti vas svi mogu razumjeti..

Kako se rodila ideja o osnivanju Femela?

Ideja o osnivanju vlastitog brenda rodila se negdje tamo još u srednjoškolskim klupama, kada sam počela šarati svoje prve kreacije po zadnjim stranicama svih svojih bilježnica i kada smo kao projekt za poduzetništvo trebali napisati plan za ‘Moj (budući) mali biznis’. Ostao je to samo san dugi niz godina, dok mi se konačno nije pružila prilika da taj san pretvorim u stvarnost. No, tek u trenutku kad stvarno kreneš u takav pothvat i kad se nađeš u srcu svega, tek onda uvidiš da sve to i nije tako ‘bajkovito’ i krasno kao dok je taj ‘san’ trebalo samo zapisati na par listova papira u sklopu školskog projekta. Ipak, to je neminovni dio svakog posla i bitno je da se unatoč nekim ‘preprekama’ i poteškoćama i dalje vjeruje u to što se radi te zbog čega smo cijelu tu priču uopće i započeli. Nekakva glavna ideja vodilja je bila izrađivati kvalitetnu i posebnu, no nadasve funkcionalnu i nosivu žensku odjeću, prije svega haljine, kako bi žene ponovno vratile svoju ženstvenost i profinjenost, a time i podigle svoje samopouzdanje i samouvjerenost.

Koji je vaš savjet za idealan styling?

Moj idealan styling ne mora nužno biti i nečiji tuđi zato što svaka žena ima svoj vlastiti ukus i svojstveni stil odijevanja, no meni osobno je najdraža kombinacija midi lepršave haljine s visokim čizmama (klasične do/iznad koljena ili čak kaubojke za one hrabrije), a gore na to moto jakna od brušene kože + mala torbica preko tijela ili za držanje u ruci, kombinacija koja je doslovno nosiva tokom cijele godine, dok za neku svečaniju/formalniju varijantu možete samo umjesto jakne odjenuti strukturirani sako, koji će dodati potrebni glamour i – spremne ste za sve izazove!

Kako izgleda vaš proces stvaranja?

Obično već u glavi slažem nekakve slike, ideje i koncepte, to je zapravo najlakši dio, dok je malo teže to sve staviti na papir i pretočiti u realnost, i tu se onda često mijenjaju sve te početne zamisli, uzevši u obzir tehničku izvedivost modela i sve specifičnosti koje pojedini model ima ili zahtijeva. Često se uzorak napravi od prve, takoreći smo zadovoljni cjelokupnim ishodom i potrebne su eventualne sitne izmjene, no ponekad je potrebno malo više vremena i isprobavanja, da ne velim igranja da bi se došlo do željenog rezultata. Kod stvaranja modela se uobičajeno ne vodim trendovima i onime što je trenutno ‘in’, iako naravno i to treba uzeti u obzir, no bitnije mi je da stvorimo odjevni predmet koji će usprkos brzom mijenjanju trendova, biti ‘bezvremenski’ i kao takav, savršen izbor za sve prilike i nosiv u brojnim varijantama.

Čime se vodite kod dizajniranja haljina za punije osobe?

Naše haljine su trenutno dostupne u veličinama od 34-46, ovisno o modelu, s time da je uglavnom riječ o strukiranim haljinama koje naglašavaju ženstvenost oblina, s posebnim naglaskom baš na struk, što naravno nije koncept s kojim se mogu poistovjetiti žene svih građa i tipova tijela, tako da se za svaki model haljine baš treba naći prava osoba koja će osjetiti da je to njezina osobnost i da se u tom modelu osjeća ugodno. Naravno, trudimo se uvijek dodati i pokoji ležernije krojeni model u svakoj kolekciji, no i dalje je to haljina koja će, makar i suptilno, pratiti siluetu ženskog tijela, na način da istakne prednosti, no isto tako da i uspješno prikrije eventualne ‘nedostatke’, te pruži potrebnu komociju. Tako da, kada je riječ o haljinama za punije dame, to je jedna baš posebna kategorija, koja zahtijeva jedan potpuno drugačiji pristup i koncept – bez najmanje namjere da se ikog uvrijedi ili izostavi – no, za većinu manjih brendova je nemoguće imati takav spektar veličina i modela, koji bi pokrili baš sve tipove i građe tijela. Postoje brendovi koji na primjer pojedine modele rade samo u veličini 36-38 i to je tako. Svaki model ima svoje specifičnosti i ponekad je nemoguće isti model haljine napraviti u onoj najmanjoj, i isto tako, onoj najvećoj veličini prema standardnim tabelama konfekcijskih veličina koje se koriste svugdje u svijetu.

Koji je hit više ove sezone, duže ili kraće haljine?

S obzirom da i inače nisam osoba koja se povodi za trendovima – unatoč činjenici da djelujem u modnoj branši, tako i u tom segmentu ne pridajem previše važnosti što je hit, što je ‘in’ ili u trendu. Naravno da se trendovi na globalnoj razini skoro i ne mogu ignorirati, jer čim otvorite Instagram oni odmah iskaču kao po nekakvom matematički savršeno preciznom modelu, moj osobni izbor su uvijek duže haljine, pri čemu mislim na klasičan model do koljena ili par centimetara iznad, te haljine midi dužine. Mišljenja sam da dužina haljine nikako ne bi smjela biti temeljena na trenutnom modnom trendu, budući da je svaka žena drugačije građena i ima drugačiji stil i osobnost, te sam uvjerena da svaka žena najbolje zna što joj najviše odgovara i u kojoj dužini haljine će se najbolje osjećati.

Koje su vam ambicije za budućnost?

Jedna od većih ambicija za budućnost je proširenje naše maloprodajne mreže na cijelu Hrvatsku, odnosno barem veće gradove za početak u vidu suradnje s drugim buticima i showroomima, koji modnim izričajem i stilom odgovaraju estetici našeg brenda. Iako su od prošle godine naši modeli dostupni i moguće ih je naručiti putem našeg webshopa, još uvijek veliki dio kupaca želi uživo vidjeti i isprobati određeni model, što bi im na taj način bilo i omogućeno. Svakako je jedna od ambicija za budućnost povećati prepoznatljivost brenda na razini cijele Hrvatske, a vanjska tržišta također nisu isključena. U svakom slučaju, i dalje planiramo zadržati kvalitetu izrade i posvećenost detaljima, te svojim kupcima nuditi funkcionalan i moderan, a opet klasično vječan i bezvremenski dizajn koji će prkositi stalno mijenjajućim trendovima i biti nosiv godinama, u svim prigodama, neovisno o sezoni i aktualnom trendu.

Podijeli