INTERVJU Čulo: Činimo sve da naši zaposlenici imaju što bolje uvjete rada

INTERVJU Čulo: Činimo sve da naši zaposlenici imaju što bolje uvjete rada

Podijeli

Hrvatska pošta ima 10 tisuća zaposlenih, 1016 poštanskih ureda, a prošli tjedan otvoren je i Novi sortirni centar, najveća investicija u povijesti HP-a, što je nakon dugog niza godina uspjelo samo ovoj Upravi. Više o poslovanju Hrvatske pošte, njihovim projektima te planovima za budućnost u Intervjuu tjedna Media servisa otkrio je predsjednik uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo.

Predsjednik uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo svoj poslovni put u započeo je u njoj još 1997.godine. Sve je počelo radom na jednom od šaltera, a kroz 22 godine svjedočio je brojnim promjenama. Osim što je tada bilo manje stresa, radilo se u drugačijim uvjetima, a navike potrošača drastično su se promijenile, ističe Čulo.

“Danas su naši klijenti, generalno svi potrošači, zaista dosta zahtjevni. Znaju svoja prava, znaju obveze poduzeća, znaju ono što se od nas očekuje i znaju ono što žele dobiti te zaista inzistiraju na tome. To je dobro za sve nas. Dobro je i za poduzeća da pokušavaju kontinuirano biti bolji i ići na korist svojih klijenata, a klijenti da dobiju sve što očekuju, a nekada čak i više od toga”.

Odgovarajući izazovima tržišta, prije dva tjedna je službeno otvoren Novi sortirni centar u Velikoj Gorici što je najveća investicija u povijesti HP-a, vrijedna više od 50 milijuna eura.

“Ne radi se tu samo o zidovima, ciglama i građevinskim radovima. Ono što je skuplje od toga jesu te trake za automatizaciju, sustavi za automatizaciju pismenih pošiljaka, što je naš temeljni prihodovni core, i sustav za automatizaciju paketskog poslovanja i paketskih pošiljaka što je novost u Hrvatskoj pošti. To je zaista temelj za daljnji rast”.

Hrvatska pošta iznimne napore ulažu u edukaciju zaposlenika i usvajanje korporativne kulture. Čulo je istaknuo i da su im važni njihovi zaposlenici te da čine sve kako bi im uvjeti rada bili što bolji, a fokus Uprave je na stvaranju lojalnosti kompanije.

“Ta lojalnost i osjećaj pripadnosti kompaniji je jako važna za kvalitetu rada. Prije četiri mjeseca smo dodatno uveli varijabilni dodatak na plaću ovisno o performansu i kvaliteti. Nastojimo uložiti značajna sredstva u povećanja primanja radnika, kroz motivacijski pristup, a to je da svatko sa svojom aktivnošću može utjecati na svoju plaću na mjesečnom nivou”.

Često se postavlja pitanje na koji način privući mlade ljude za posao poštara. Čulo priznaje da je interes zaista manji, ali rješenje vidi u:

“Ljudi je sve manje, zainteresiranih za fizičke poslove je sve manje. Ono što je naša sreća – Hrvatska pošta u ovome trenutku nema nikakvih problema sa zapošljavanjem niti poštara niti operativnih radnika. Međutim, možemo primijetiti da je manji interes za tim radnim mjestima. Pokušavamo motivirati ljude da uđu u Hrvatsku poštu sa radnim okruženjem, podizanjem primanja i motivacijskim pristupom”.

S obzirom na izrazito velik trend digitalizacije, svoje mjesto na tom tržištu Hrvatska pošta ima sa svojom web stranicom ‘Žuti klik‘ na kojoj nude velik asortiman usluga i proizvoda. Čulo je najavio i veliku novost na hrvatskome tržištu, a to je digitalni poštanski sandučić koji će doprinijeti digitalizaciji stanovništva i lakšem upravljanju pošiljkama.

“Mi ćemo na temelju OIB-a svakog građana, kao javni davatelj javne, univerzalne usluge u Hrvatskoj otvoriti digitalni poštanski sandučić svakome pojedincu. Uvjereni smo da imamo mehanizme i poluge zainteresirati građane da korištenjem digitalnog poštanskog sandučića, praktički imaju svoj sandučić kontinuirano u svome džepu”.

Hrvatska pošta trenutno priprema Razvojnu strategiju za 2022. godinu, koja za cilj ima razvoj ljudi i digitalizacije s fokusom na temeljno poslovanje.

“Mi zaista maksimalno radimo u smjeru da Hrvatska pošta kao javna tvrtka, kao tvrtka u stopostotnom vlasništvu države, radi po najvišim standardima svih privatnih kompanija. Mi nismo tvrtka koja želi biti na teret poreznog obveznika, nego želi apsolutno zarađivati za svu svoju plaću, sve svoje troškove, za sve ove investicije o kojima danas govorimo. Mi danas to uspijevamo, financijski dosta dobro stojimo. Za projekte na kojima radimo smatramo da će nam osigurati dugoročnu budućnost i za to trebamo mlade, kvalitetne, odgovorne i motivirane ljude”.

HP trenutno ima količinu pošiljaka kao u božićno vrijeme, a Čulo garantira da će građani već sljedeće godine biti vrlo ponosni na Hrvatsku poštu i mogućnostima pružati, budući da će moći doći po svoju pošiljku kada žele i gdje žele.

Podijeli