GONG: DIP mora reagirati u slučaju Škore i Facebooka

GONG: DIP mora reagirati u slučaju Škore i Facebooka

Podijeli

S obzirom na to da kandidat za predsjednika Miroslav Škoro nije prijavio oglašavanje na društvenim mrežama u skladu sa zakonom i pridruženim pravilnikom, Gong smatra da Državno izborno povjerenstvo mora razjasniti ovaj slučaj te Škori obustaviti isplatu naknade troškova izborne promidžbe, priopćili su iz GONG-a, a detalje prenosimo u nastavku.

“Članak 58. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma kaže kako obrazac i način unosa financijskih izvještaja propisuje ministar financija Pravilnikom. Prema novom Pravilniku, koji se prvi put primjenjuje na ovim izborima, društvene mreže izvještavaju se odvojeno od ostatka troškova. U obrascu IZ-T-IP jasno stoji stavka „naziv društvene mreže“ i uputa za ispunjavanje (članak 11. Pravilnika), a društvene mreže odvojene su i u obrascu FIN-IZVJ-IP”, stoji u priopćenju iz GONG-a. Ako se kandidati koji imaju pravo na naknadu utrošenih sredstava (oni koji su prikupili najmanje 10% važećih glasova biračica i birača) ne pridržavaju ovih uputa i ne dostave izvještaje „na propisani način i u propisanom roku“, članak 63. Zakona predviđa izricanje administrativne sankcije „obustave isplate naknade troškova izborne promidžbe“.

DIP bi, ako se želi pridržavati Zakona i Pravilnika, a i vlastitih uputa, trebao kandidatu Škori izreći ovu sankciju sve do urednog ispunjenja obveza. Ako se pokaže da nisu na ispravan način unijeli troškove za društvene mreže, DIP bi trebao isto napraviti i s kandidatkinjom i kandidatom koji su ušli u drugi krug. Što se tiče ostalih izvještaja pristiglih od kandidata i kandidatkinja iz prvog kruga – svi su se, osim Ante Đapića, držali Zakona i Pravilnika i prijavili društvene mreže u posebnu kategoriju. Đapić nije prešao prag pa se na njega ova sankcija ne odnosi. Podsjećamo, Gong je radio analizu preliminarnih financijskih izvješća na predsjedničkim izborima i upozoravao na propuste u prijavljivanju troškova za društvene mreže. Tad je bilo jasno da je novim Pravilnikom napravljen korak naprijed ka cjelovitijoj slici izbornih kampanja na društvenim mrežama, ali da i dalje ima velikog prostora za napredak. Glasnogovornik Škorine kampanje tvrdi kako je njihov računovodstveni servis komunicirao s DIP-om oko ovog slučaja. Minimalno što možemo očekivati je da se DIP, koji organizira i nadzire izbore, drži propisa”, priopćili su iz GONG-a.

Podijeli