Analitičari: Najuspješnija kampanja bila je Mesićeva, u ovu je najbolje ušao Škoro

Analitičari: Najuspješnija kampanja bila je Mesićeva, u ovu je najbolje ušao Škoro

Podijeli

Iako je početak službene predsjedničke kampanje još daleko, pretkampanja je u punom jeku. Mnogi su kandidati najavili da kreće u utrku za Pantovčak, a dočekali smo i dugoočekivanu kandidaturu predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović. Istražili smo tko najbolje koristi pretkampanju, ali i koji su predsjednički kandidati u skromnoj povijesti predsjedničkih izbora u Hrvatskoj imali najbolje kampanje.
Jako uspješna kampanja bila je ona Stjepana Mesića 2000. godine, nakon smrti prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana, komentirao je za MS politički analitičar Žarko Puhovski.

“Koja je nekako iz pozadine, iz tišine, bez velike podrške s tim konceptom građanina-predsjednika veliku stvar napravio jer je dobro osjetio trenutak. Bila je uspješna i prva predsjednička kampanja Ive Josipovića koji je tada igrao na svoje kulturne, intelektualne prednosti pred drugima i tom pogledu je dobio. Bile je uspješna i prva kampanja Kolinde Grabar-Kitarović kada je dobila izbore, ali ona je prije svega bila organizacijski uspješnija jer je uspjela mobilizirati dovoljan broj ljudi za pobjedu”, objasnio je Puhovski.Unatoč vrlo malenom početnom postotku, Mesić je brzo i snažno rastao te napravio maksimalni rezultat, objasnio je u razgovoru za MS politički analitičar Ivica Relković.

“On je tada prepoznao trenutak loma birača između pada HDZ-a, prvog pada, HDZ će imati novi pad kada će na vlast doći SDP sa svojom koalicijom. Tada je Mesić prepoznao da će glasači prelomiti kontra HDZ-a”, kaže Relković.Samo je Mesić pobijedio kampanjom, ostali mašinerijom stranki, dodaje Relković.

“Dakle, situacija sa Sanaderom rezultirala je jednim, zasićenje SDP-om rezultiralo je drugim. Tu su stranke, u mandatima Ive Josipovića i Kolinde Grabar-Kitarović, odigrale kampanju”, pojasnio je Reklović.Pretkamapnja Miroslava Škore u ovom je trenutku najjasnija i najčišća, smatra Puhovski:

“Meni se taj program ne sviđa, ali ta koncepcija je jasna. Njegov problem je što ima poteškoća kada mora razgovarati s više od jednom osobom istovremeno pa je njemu draže obraćati se svima preko elektroničkih medija. Tu će imati problema.”A najgore je krenula aktualna predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, dodaje Puhovski.

“Prvo zato što je tjednima i mjesecima pravila se da nije u kampanji, a sve je činila da se približi ljudima u kampanji. Drugo, što je imala dosta neugodan ispad u Kninu gdje se pokazala nekontrolirano u važnim trenucima i to joj je, po mom mišljenju, oslabilo šanse. Toviše, što je ona kao vrhovna zapovjenica laka na okudaču, a to za muški dio stanovništva znači povećanu mogućnost da se nađe u nekom ratu, ne realnom, ali mogućem i to joj sigurno neće pomoći”, pojasnio je Puhovski.Škoro je najbolje ušao u pretkampanju, ali sada mu slijedi najteži posao jer nakon velikog rasta potpore, taj se trend nije nastavio, smatra Relković.

“Tko mu je ključni protukantitat ovdje – ne biračko tijelo Kolinde Grabar-Kitarović, nego biračko tijelo Zorana Milanovića jer mi moramo znati da ga dio ljevice bira jer nema drugog, no Milanović je takav tip predsjednika s karakterom koji može odbiti dio vlastitog biračkog tijela ako se pojave pojave poruke nekog tko ga može dobiti. Milanović je pomalo pokerski kandidat”, objasnio je Relković.Kako su predsjednički izbori uvod u parlamentarne, svoju kandidaturu najbolje je svojevremeno iskoristio Ivan Vilibor Sinčić, smatra Reklović.

“Taj test je položio samo Živi zid, samo je Ivan Vilibor Sinčić uspio prenijeti dio popularnosti predsjedničke kandidature u ostvarenje parlamentarnog mandata”, kaže Relković. Dok je Dražen Budiša u kampanji najviše zabrljao.

“Dražen Budiša nije prepoznao da je njegov osobni potencijal veći od koalicijskog potencijala jer jedno je na parlamentarnim izborima gdje trebate cijeli tim,a drugo je na predsjedničkim izborima gdje trebate cijeli tim. Prvi pravi gubitnik bio je Budiša”, rekao je Relković.A tko će najviše izgubiti, a tko dobiti od ovih izbora, saznat ćemo uskoro.

Podijeli